چرا باید باشگاه مشتریان رستوران داشته باشیم؟
CRM
رستوران ها به عنوان یکی از مراکز خدماتی، باید توجه ویژهای به جلب و حفظ رضایت مشتریان خود داشته باشند. برای جذب مشتری راهکار های متفاوتی وجود دارد. یکی از راه کارها داشتن یک باشگاه مشتریان قوی و به روز میباشد.
از طریق ارائه تخفیفات و پیشنهادهای ویژه، مشتریان را ترغیب به بازگشت به رستوران خود کنید. به عنوان مثال، ارائه تخفیف برای دستور غذای بعدی یا ارائه نوشیدنی رایگان به مشتریان جدید، میتواند موجب جذب مشتریان بیشتری به رستوران شما شود.
کافهها و رستورانها همواره در بازار خوراکیها در حال رقابت هستند. برای ماندن در این رقابت، برخی دکوراسیون خود را تغییر میدهند. بعضی از رستورانها و کافهها مکان خود را تغییر میدهند. برخی امکانات جدیدی به محیط کافه و رستوران خود میافزایند.
در این صورت بهتر است تا مشتریان از این اتفاقات اطلاع داشته باشند. باشگاه مشتریان با جمعآوری اطلاعات تماس مشتریان میتواند تمامی این تغییرات را به مشتریان خود اطلاع دهند. بدینصورت مشتریان همواره در جریان امور مربوط به کافه و رستوران قرار میگیرند.
برای مثال اگر مکان کافه و یا رستوران تغییر کرد میتوان این تغییر را به مشتریان بهراحتی اطلاع داد. بدینصورت مشتریان از دست نخواهند رفت. کافه و رستوران نیز مجدداً نیازی به تبلیغ و جذب مشتری نخواهد داشت. با این کار در هزینهها صرفهجویی خواهد شد.
همچنین اگر کافه و یا رستوران مجبور به تعطیلی شده باشد میتواند این خبر را به مشتریان خود اطلاع دهد. در این صورت هیچ مشتریای در زمان تعطیلی مراجعه نمیکند و حس ارزشمند بودن وقت مشتری توسط کافه و رستوران به او داده میشود.
برخی از مزایای باشگاه مشتریان رستوران
-
اطلاع از طبع مشتریان به کمک باشگاه مشتریان در کافه و رستوران
-
امکان ایجاد نظر سنجی در باشگاه مشتریان
-
اطلاع رسانی به مشتریان کافه و رستوران برای تخفیف های مناسبتی
-
اطلاع رسانی به مشتریان کافه و رستوران برای منو های جدید
-
اطلاع رسانی خبر های کافه و رستوران با کمک باشگاه مشتریان
-
حس ارزشمندی مشتریان کافه و رستوران ها با باشگاه مشتریان
-
افزایش رضایت مشتری کافه و رستوران با باشگاه مشتریان
-
حس ارزشمندی مشتریان کافه و رستوران
-
افزایش فروش با باشگاه مشتریان
-
ارائه اطلاعات ویژه در باشگاه مشتریان
-
جایزههای اختصاصی
-
برنامههای وفاداری
-
رویدادها و جشنهای خاص
-
ارائه مزایای منحصر به فرد
به طور کلی، جلب رضایت مشتریان در رستوران، نیاز به تلاش و تمرکز بر روی تمام جنبه های رستوران دارد. از جمله ارائه غذاهای با کیفیت، تخفیفات و پیشنهادهای ویژه، ارائه خدمات بیشتر، تعامل مستقیم با مشتریان، استفاده از تکنولوژی و رفع مشکلات و پاسخگویی به انتقادات. با توجه به این موارد و بهرهگیری از روشهای مناسب، میتوانید رضایت مشتریان خود را افزایش داده و رستوران خود را به یکی از بهترین مراکز خدماتی در شهر تبدیل کنید. همچنین باید در انتخاب باشگاه مشتریان دقت کنید به این دلیل که با یک باشگاه مشتریان خوب شما راحت تر میتوانید مشتریان را جذب کنید. نرم افزار باشگاه مشتریان فودسافت یکی از جامع ترین باشگاه های مشتریان میباشد که از طریق آن میتوانید خدمات مهمی از جمله عضوگیری سریع، ارسال پیامک ها و تخفیف و … را داشته باشید.